Het Echte Afrika - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lindy Janssen - WaarBenJij.nu Het Echte Afrika - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lindy Janssen - WaarBenJij.nu

Het Echte Afrika

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lindy

18 Juli 2009 | Ghana, Tamale

Het Echte Afrika,

Vrijdag 17 juli,

De reden waarom ik naar Afrika ging: Het Echte Afrika ontdekken. Dus niet alleen de toeristische hotspots. En ik wilde zien dat Afrika meer is dan alleen oorlog en honger.
Wat dat betreft ben ik de afgelopen week op m'n wenken bediend!
Want het Echte Afrika dat ervaar je pas met Malaria!

Lucky Bastard als ik ben heb ik er een hele week van mogen genieten.
- Het echte Afrika is volledig afhankelijk zijn van je (gast-)familie.
- Het echte Afrika is 3 minuten moeten lopen naar het poephuis waar het hele dorp gebruik van maakt.
- Het echte Afrika is dan dus maar een potje gebruiken als je ziek bent.
- Het echte Afrika is benauwd.
- Het echte Afrika is als het echt te benauwd wordt in je hut buiten op een matras naar de Afrikaanse sterrenhemel kijken.
- Het echte Afrika is als blanke meteen geholpen worden in het ziekenhuis
- Het echte Afrika is ontzettend aardige en bezorgde mensen om je heen hebben
- Het echte Afrika is de hele dag niets doen
- Het echte Afrika is geduld hebben
- Het echte Afrika is slapen midden op de dag
- Het echte Afrika is al je schaamte voorbij zijn
- Het echte Afrika is als een kind zo blij zijn als het na een week einelijk begint te regenen.

Ik heb het allemaal mee mogen maken..! Deze week was fantastisch!
Het echte Afrika: missie geslaagd!!!

ps. ( Eigenlijk wel veel meer dan alleen een PS). Vrijdag 10 juli ben ik tante geworden van
Dieuwertje! :) :) :)
Ze is gezond en slaapt en huilt veel.

Voor mijn vertrek is verteld dat de meeste blanken die naar een Afrikaans dorp gaan Malaria krijgen. Als je niet zo lekker in je vel zit of als je bijvoorbeeld veel aan thuis denkt vergroot dit je kans op malaria.
Oftewel: Dieuwertje bedankt! ;)

  • 18 Juli 2009 - 14:46

    Corry:

    Lindy,
    Hartstikke leuk wat en hoe jij schrijft over het echte Afrika. Ik kan me er alles bij voorstellen, ookal mag hoef ik hier niet 3 min. te lopen naar een algemeen poephuis, ookal mag ik hier ongeduldig zijn zonder op te vallen, ookal hoef ik hier niet al mijn schaamte voorbij te zijn om wat voor reden dan ook!!!
    En toppie dat je nu al zegd: missie geslaagd.
    Lindy geniet dus nog lekker verder van al je afrikaanse ervaringen en natuurlijk ook nog VAN HARTE GEFELICITEERD met Dieuwertje.
    Ik kijk uit naar je volgende berichtje want het leest lekker,.... zo afrikaans hahaha!

  • 18 Juli 2009 - 17:49

    Greo En Tini:

    Hoi Lindy,
    Allereerst zijn we blij dat je je weer beter voelt. Je beschrijft het heel mooi over Afrika, lekker om te lezen.Wat Dieuwertje teweeg kan brengen hé.Ik hoop dat je gauw de foto's krijgt dan kan je ze ook aan je familie laten zien.
    Succes maandag met je project. groetjes en xxx

    `


  • 19 Juli 2009 - 15:50

    Marloes:

    Lieverd,

    je was toch niet echt ziek ziek ziek? Wat had je dan? (Ik persoonlijk gok Mexicaanse griep;-), meegebracht uit de VS door je Afrikaanse Brother;-)) Gaat het nu meer weer goed met je?

    kuskus

  • 19 Juli 2009 - 19:26

    Bram En Lizan:

    Hoi Lindy,

    Fijn dat het zo goed gaat daar!

    En nog gefeliciteerd met Dieuwertje!!

    We blijven je volgen,
    Groetjes Lizan en Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Lindy

Op 27 juni vertrek ik naar Ghana om daar in het Noorden (Tamale) bij een radiostation te werken en in een tradioneel dorpje in de buurt van Tamale bij een gastfamilie te wonen

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 14576

Voorgaande reizen:

27 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Lindy ontmoet Ghana

Landen bezocht: